Europos Parlamentas pritarė siūlymui sušvelninti CO₂ emisijos reikalavimų taikymą naujiems automobiliams ir furgonams. Tai laikinas palengvinimas, kuriuo siekiama padėti Europos gamintojams prisitaikyti prie spartaus technologijų virsmo ir didėjančios tarptautinės konkurencijos.

Pataisoms pritarė 458 europarlamentarai, prieš balsavo 101, o 14 susilaikė. Pagal patikslintas taisykles, 2025, 2026 ir 2027 m. automobilių CO₂ tarša bus vertinama ne pagal kasmetinį išmetamą kiekį, bet pagal trejų metų vidurkį. Šis pakeitimas laikinai atlaisvina spaudimą gamintojams, kuriems iki šiol galiojo griežtas reikalavimas 2025 m. sumažinti CO₂ išmetimą 15 proc., palyginti su 2021 m. lygiu.

Naujoji tvarka leis gamintojams, kurie 2025-aisiais nepasieks reikiamo sumažinimo, atsigriebti per dvejus vėlesnius metus – svarbu, kad trejų metų vidurkis atitiktų nustatytas normas.

Sprendimas priimtas atsižvelgus į strateginio dialogo su automobilių pramone rezultatus. Europos Komisijos vertinimu, šis kompromisas padės išlaikyti Europos automobilių sektoriaus konkurencingumą globaliame kontekste.

Kad pakeitimai įsigaliotų, būtinas dar vienas formalus ES Tarybos pritarimas.